زیبایی ابرو

ابروهایی پرپشت با روغن های گیاهی

ابروهایی پرپشت با روغن های گیاهی

ابروهایی پرپشت با روغن های گیاهی

ابرو یکی از اعضای صورت است که در زیبایی آن نقش بسزایی دارد. ابروهای پرپشت و خوش حالت باعث جذابیت صورت می شود. ابرو علاوه بر نقش زیبایی، در حفاظت از چشم ها نیز حائز اهمیت است و مانع از رسیدن گرد و غبار به داخل چشم می شود. ابروها همچنین مانع از ریختن قطرات باران و عرق پیشانی بطور مستقیم داخل چشم می شوند. نکته ی جالب توجه ی دیگر این است که ابروها حالت احساسی درون افراد را نیز مشخص می کنند. افراد با حرکت غیر ارادی ابروها می توانند حس درونی خود مانند خشم، تعجب، خوشحالی و ناراحتی خود را بروز دهند. علاوه بر این پرپشتی ابروها می توانند دلیلی برای سلامت جسمی افراد باشند.

علت کم پشتی ابروها چیست؟

کم پشتی ابروها علت های مختلفی ممکن است داشته باشد. یکی از علل اصلی کم پشتی ابروها مربوط به عوامل وراثتی است. البته حتی عوامل ژنتیکی و وراثتی نیز تحت تاثیر عوامل محیطی و خارجی می توانند تا حد زیادی جبران شوند. یکی دیگر از عوامل ریزش ابروها به سبک تغذیه ی نادرست مربوط می شود. افرادی که رژیم غذایی نامناسب و عاری از ویتامین ها و مواد معدنی خاص دارند، به شدت دچار ریزش موها و ابروها می شوند. ابتلا به برخی از بیماری های خاص از جمله کم خونی و کم کاری تیروئید نیز می تواند یکی دیگر از علت های ریزش ابروها و کم پشتی آن ها باشد. همچنین مصرف برخی از داروها نیز می تواند باعث ریزش ابروها و کم پشتی آن شود.

با افزایش سن نیز به تدریج فولیکول های مو ضعیف شده و مقاومت ریشه ی موها و ابروها کم می شود. برخی از روش های درمانی مانند شیمی درمانی و پرتودرمانی در بیماران سرطانی یکی دیگر از علت های ریزش شدید موها و ابروهاست. عدم مراقبت صحیح از ابروها با مصرف لوازم آرایشی نامرغوب از جمله مداد ابرو و ریمل می تواند کاهش رشد مژه و ابرو را به همراه داشته باشد. ابتلا به بیماری آلوپسی نیز یکی از دلایل مهم کم پشتی ابروهاست. در نظر داشته باشید که شیوه ی اصلاح و آرایش نادرست ابروها در دراز مدت می تواند باعث ضعیف شدن فولیکول تارهای ابرو شده و باعث کم پشتی آن شود.

روش های موثر برای پرپشت شدن ابروها

تغذیه ی مناسب

برای داشتن بدن سالم و ابروهایی پرپشت باید یک رژیم غذایی سرشار از ویتامین ها و مواد مغذی معدنی داشته باشید. تغذیه ی سالم یکی از متداول ترین راهکارها برای داشتن موها و ابروهایی پرپشت است. ویتامین های گروه ب که در غذاهایی مانند گوشت، سویا، ذرت، سیب زمینی و غلات یافت می شود، باعث تقویت فولیکول های مو شده و رشد موها و ابروهای شما را سرعت می بخشد. آمپول بیوتین نیز به عنوان یکی از مکمل های دارویی شناخته شده است که حاوی ویتامین های گروه ب می باشد.

پروتئین دسته ی دیگری از مواد مغذی است که رشد مو و ابرو را تحریک می کند و در گوشت، لبنیات، تخم مرغ و سبزیجات سبز موجود می باشد. در بین چربی ها نیز اسید های چرب امگا ۳ یکی از سالم ترین چربی ها به شمار می رود که با خوردن غذاهایی مانند ماهی سالمون، ماهی آزاد، دانه ی کتان، گردو تامین شده و باعث تسریع رشد مو ابرو می شود.

از میان مواد معدنی عنصر روی بیشترین تاثیر را بر روی رشد موها دارد. این عنصر به مقدار کافی در انواع گوشت، لبنیات و کدو تنبل یافت می شود و به عنوان مکمل نیز محرک خوبی برای رشد موهاست. نوشیدن آب در طول روز نیز از راهکارهای متداول و ساده در جهت رشد موها و ابروها است، بطوریکه با افزایش متابولیسم بدن مواد مغذی مورد نیاز به راحتی در اختیار فولیکول مو قرار می گیرد.

سبک زندگی سالم

علاوه بر تغذیه ی سالم، سبک زندگی از قبیل خواب و استراحت کافی، نوشیدن آب متناسب با نیاز جسمانی برای هیدراته شدن و افزایش متابولیسم بدن، ورزش های هوازی برای کاهش استرس و آرامش درونی می تواند به تقویت و رشد موها و ابروها کمک زیادی کند.

استفاده از روغن های گیاهی یا روغن تراپی

در کنار مواد مغذی در رژیم غذایی، استفاده از برخی مواد طبیعی مانند روغن های گیاهی در تقویت و رشد مجدد موها و ابروها نقش موثری داشته و جزو بهترین ترکیبات احیا کننده ی ساختار مو به شمار می آیند.

روغن کرچک

روغن کرچک یکی از روغن های معجزه آسا در تقویت و رشد ابروها و مژه ها ست. این روغن با تامین رطوبت مورد نیاز فولیکول مو به لایه های عمقی پوست نفوذ کرده و مواد مغذی لازم را به ریشه ی مو می رساند.

روغن نارگیل

روغن نارگیل با داشتن ویتامین E و آهن، باعث رشد و ضخامت ابروها شده و از عفونت کیسه های ترشحی موجود در فولیکول مو جلوگیری نموده و بدین ترتیب خروج و رشد تار مو را سرعت می بخشد.

روغن بادام

روغن بادام با داشتن ویتامین A و E تارهای ابرو و مژه را تحریک نموده و مواد مغذی لازم را به ریشه ی آن ها می رساند. این روغن باعث حفظ رطوبت پوست در ناحیه ی فولیکول مو شده و از خشک شدن آن و ریزش ابروها و مژه ها جلوگیری می کند.

روغن فندق

روغن فندق سرشار از ویتامین E بوده و با داشتن میزان آنتی اکسیدان بالایی که دارد، باعث افزایش چرخه ی رشد و تکثیر سلولی در فولیکول مو شده و بدین ترتیب رشد و تقویت مژه ها را تضمین می کند.

مژه و ابرو دو عامل مهم در زیبایی چهره هستند. امروزه بسیاری از افراد برای پرپشت شدن و بلند شدن مژه و ابروهایشان از روش های کاشت و لیفت و تاتو استفاده میکنند اما تا حدودی می­توان از روش های طبیعی و با استفاده از روغن­های ارگانیک با تغذیه فولیکول موها، به رشد و تقویت مجدد موهای مژه و ابرو کمک نمود. از این رو شرکت سلامت اندیشان زربین توس با استفاده از تخصص و توان علمی خود در این زمینه روغنی را با نام معجزه مژه و ابرو با فرمولاسیون کاملا گیاهی و ارگانیک نظیر روغن فندق، بادام تلخ و بادام شیرین تهیه و تولید کرده است. روغن فندق فرموله شده در این محصول سرشار از ویتامین هایی مانند روی، آهن، منگنز، تیامین، ریبوفلاوین و ویتامین A، C، E، K می­‌باشد که از بهترین روغن ها برای تقویت پوست و مو است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *