زیبایی عمومی

از روغن خراطین چه می دانید؟

از روغن خراطین چه می دانید؟

آیا تا به حال نام روغن خراطین را شنیده اید؟ با توجه به گستردگی بازار تبلیغات در شبکه های اجتماعی، قطعا با این نام آشنا هستید. در این مقاله سعی داریم راجع به این روغن و خواص آن توضیحات کاملی بدهیم.

روغن خراطین در طب سنتی در دسته ی روغن های گرم و خشک قرار می گیرد و در گذشته به نام روغن کرم سرخ مشهور بوده و برای درمان طبیعی کوچکی اندام ها استفاده می شده است. خراطین نام کرمی با نام علمی ایزینیا فتیدا است که در صنعت داروسازی و بهداشتی و آرایشی کاربرد زیادی دارد. در طب سنتی و در کتاب قانون بوعلی سینا چندین بار به خواص اعجاب انگیز این روغن اشاره شده است. از مهمترین خواص این روغن می توان به حجم دهندگی عضلات اشاره کرد. بر اساس تحقیقات انجام شده از بین 31 نوع اسید آمینه 18 نوع آن در این روغن وجود دارد. به طوری که این روغن حاوی 96.2 درصد پروتئین الانتئین بوده و درصد باقی مانده از این روغن را بقیه پروتئین های کلاژن ساز و دارای خواص کشسانی با الاستیسیته بالا تشکیل می دهند.

این روغن همچنین دارای درصد بالایی از امگا 3، امگا 6 و امگا 9 می باشد که نقش بسیار موثری در حجم دهندگی عضلات دارند. امروزه افزایش حجم عضلات در اندام های مختلف بدن بطور چشمگیری مورد توجه افراد جامعه قرار گرفته است. بطوری که جراحی های زیبایی بسیاری در این حوزه انجام می شود. آرزوی هر خانمی داشتن اندامی زیبا با سایز سینه متناسب است. یکی از راه های بزرگتر کردن سایز سینه عمل جراحی می باشد که علاوه بر پر هزینه بودن، خطرات بسیار زیادی به همراه دارد. روش های زیادی برای افزایش سایز و حجم اندام های بدن وجود دارد. از آن جمله می توان به قرص ها و کپسول های شیمیایی، تزریق ژل و چربی و استفاده از آمپول های هورمونی و حاوی کورتون اشاره کرد که هرکدام عوارض بسیار زیادی را به همراه دارد.

از آنجا که روغن خراطین یک فراورده طبیعی است، قطعا عوارض بسیار کمتری را داشته و می تواند جایگزین مناسبی برای هر کدام از روش های فوق باشد. همانطور که گفته شد این روغن طبع گرم و خشکی دارد و ممکن است استفاده نادرست از آن در افرادی که طبع گرم دارند باعث قرمزی، التهاب، خارش و جوش شود که در مقایسه با روش های مدرن مورد استفاده در افزایش حجم اندام های بدن باز هم روش امن تری می باشد.

روغن خراطین چگونه عمل می کند؟

همانگونه که گفته شد کرم خراطین سرشار از ترکیبات پروتئینی خاص و اسیدهای آمینه مفید برای پوست می باشد. کرم خراطین یا کرم خاکی قرمز دارای 15 درصد لیپید (چربی) بوده که سرشار از اسیدهای چرب غیر اشباع با چگالی بالاست. چربی کرم خراطین به دلیل داشتن امگا 3 فراوان دارای نفوذ پذیری بسیار زیادی بوده و به راحتی جذب پوست و اندام های بدن می شود. تحقیقات علمی انجام شده بر روی عصاره ی کرم خراطین نشان می دهد که عصاره فنولی استخراج شده از پیکر این جاندار دارای مقادیر بالایی فنولیک اسید و گالیک اسید می باشد، به عبارتی نوعی آنتی اکسیدان بسیار قوی در جهت کاهش استرس اکسیداتیو است. گالیک اسید با از بین بردن لخته ها و رسوب های خونی در مسیر رگ ها باعث افزایش گردش جریان خون شده و حجم دهندگی عضلات بدن را به همراه دارد. با افزایش جریان خون در موضع مورد نظر متابولیسم سلول های ماهیچه ای افزایش یافته و با تغذیه بهتر سلول ها و کاهش رسوبات عروقی موجب افزایش اندام های مختلف بدن می شود.

همانطور که می دانید کرم خاکی خاصیت ترمیم کنندگی فوق العاده ای دارد ، بطوریکه اگر بخشی از بدن آسیب ببیند نیمه دیگر آن می تواند در مدت زمان کمی بخش آسیب دیده را ترمیم کند. بنابراین بدن کرم خاکی قرمز که به کرم خراطین معروف است دارای اسیدهای آمینه متنوعی بوده که در فرآیندهای ترمیم و بهبود پوست و همچنین رشد ماهیچه های مختلف از موارد بسیار ضروری به شمار می آیند. کرم خراطین به دلیل فراوانی بالای اسیدهای آمینه متنوع و پروتئین های مختلف در بازسازی سلول های پوستی، می تواند رطوبت پوست را حفظ نموده و لطافت و نرمی را به پوست شما هدیه دهد. افزایش جریان گردش خون تنها یکی از فوایدی است که به کرم خراطین نسبت داده می شود. کرم خراطین می تواند با تامین مواد مغذی برای سلول ها، گشاد کردن رگها برای اکسیژن رسانی بیشتر و عبور بهتر مواد غذایی، از بین بردن رسوبات موجود در رگها و افزایش عملکرد عروق باعث ترمیم و تقویت عضلات در اندام های مختلف بدن شده و در نهایت افزایش سایز را به ارمغان بیاورد.

از روغن خراطین چه استفاده هایی می شود؟

این روغن خواص گسترده ی بسیاری داشته و امروزه از آن در صنایع بهداشتی و دارویی استفاده می کنند. اخیرا خواص درمانی متنوعی برای روغن خراطین تعریف شده است که در زیر به تمام این موارد اشاره می کنیم:

برجسته کردن و افزایش حجم گونه ها:

این روغن طرفداران بسیاری در بین خانم ها دارد. امروزه برای داشتن گونه های برجسته و خوش فرم بوتاکس و تزریق ژل و چربی تنها راهی است که از طرف پزشکان پیشنهاد می شود. اما این روش ها خطرات زیادی را به همراه دارد. بطوریکه در بعضی از افراد ممکن است با توجه به مکانیسم فیزیولوژی بدن صدمات جبران ناپذیری را وارد کند. در حالیکه استفاده از این روغن طبیعی با روش های درست و مداوم می تواند جایگزین مناسبی برای روش های گران قیمت و پر خطر باشد.

افزایش حجم سینه و باسن:

یکی از دغدغه های خانم ها کوچک بودن سایز سینه ها و گاهی بد فرم بودن آن ها است که پروتز و عمل های زیبایی با استفاده از مواد تزریقی از جمله روش هایی است که با وجود ریسک بالا طرفداران بسیار زیادی دارد. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که تصمیم به استفاده از این روش ها دارید، پیشنهاد می کنیم قبل از هرچیز این روغن اعجاب انگیز را امتحان کنید. روغن خراطین با خواص مفید بسیاری که دارد می تواند قبل از همه ی روش ها راهگشای بسیاری از مشکلات شما باشد. این روغن با داشتن درصد بالایی از پروتئین ها و لیپیدهای لازم برای تقویت بافت های ماهیچه ای می تواند برای خوش فرم شدن و افزایش سایز باسن نیز به کار رود.

افزایش سایز و حجم آلت تناسلی:

روغن خراطین به دلیل داشتن درصد بالایی از الانتئین می تواند گزینه مناسبی برای افزایش سایز اندام جنسی آقایان باشد. این روغن با افزایش جریان گردش خون در اندام تناسلی می تواند به حجم دهندگی این موضع کمک زیادی کند. روغن خراطین علاوه بر داشتن خاصیت حجم دهندگی به دلیل داشتن طبع گرم و خشک می تواند به درمان زودانزالی آقایان نیز کمک کند.

حجیم کننده لب:

روغن خراطین با افزایش میزان گردش خون و سطح فعالیت چربی پوست این نوحیه موجب افزایش حجم لب ها خواهد شد.

رفع افتادگی و بهبود فرم دهی در اندام های شل و افتاده:

یکی از علت های افتادگی پوست در اندام های مختلف بدن کاهش تولید پروتئین کلاژن و الاستین است. روغن خراطین به دلیل داشتن پروتئین کلاژن می تواند افتادگی پوست را تا حد زیادی جبران کند. از بین برنده ی چین و چروک های عمیق و سطحی از قبیل خط خنده، چین های پیشانی. یکی از مهمترین و اصلی ترین کاربردهای این روغن استفاده از آن برای کاهش چین و چروک پوست، رفع خط اخم، خطوط پیشانی و در نهایت جوان سازی پوست است. ماساژ این روغن روی نقاط مورد نظرعضلات مختلف، با افزایش خون رسانی موجب تغذیه بهتر شده و در نتیجه سرعت رشد و پرشدن خطوط و افزایش حجم در آن عضله افزایش می‌یابد.

طریقه مصرف روغن خراطین:

قبل از مصرف روغن خراطین پوست خود را کاملا تمیز نموده و شستشو دهید. سپس محل مورد نظر را کمی ماساژ دهید تا گرم شده و خون رسانی در آن بیشتر شود. اینکار باعث می شود جذب روغن خراطین بهتر صورت گیرد. سپس چند قطره از روغن را روی محل مورد نظر ریخته و به آرامی و با حالت دورانی به مدت ده دقیقه ماساژ دهید. سپس با گذاشتن حوله سرد یا کمپرس خشک یخ محل مورد نظر را سرد نموده تا فرایند جذب تکمیل شود. برای نتیجه گیری بهتر حداقل روزی دوبار از این روغن استفاده کنید و تا 8 ساعت از شستن آن خودداری نمایید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *