سلامت پوست

برای سفید شدن پوست صورت چه باید کرد؟

برای سفید شدن پوست صورت چه باید کرد؟

یکی از مهم ترین سؤالاتی که ذهن خانم ها را به خود درگیر کرده این است که برای سفید شدن پوست صورت چه باید کرد؟ درمان تیرگی پوست با محصولات طبیعی بدون شک بهترین راه برای داشتن پوست سفید و باطراوت است. اگر تمایل دارید زیبایی پوست خود را با مواد سالم و طبیعی حفظ کنید، استفاده از روغن‌های گیاهی بهترین پیشنهاد برای شما است؛ پس باید از خواص بی نظیر روغن های گیاهی و طبیعی که به درخشندگی پوست شما کمک می کند اطلاع کافی داشته باشید. در ادامه به مهم ترین روغن های گیاهی که باعث سفید شدن پوست شما می شود می پردازیم.
با 15 روغن گیاهی که در شفافیت و سفیدی پوست شما نقش دارند آشنا شوید:

1-روغن اسطوخودوس

گل اسطوخودوس دارای آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمندی است که می‌تواند از پوست شما در برابر مشکلات پوستی محافظت کند. برخی افراد از این گیاه به صورت روغن جهت شفاف شدن پوست خود بهره می برند. محققان دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد به این نتیجه دست یافتند که روغن اسطوخودوس یکی از روغن‌های معطّری است که می‌تواند مانع رشد باکتری‌های پوستی و بهبود گردش خون شود و سلامت پوست را تأمین کند. پس برای داشتن پوستی شاداب و شفاف میتوانید از روغن اسطوخودوس استفاده کنید.

روغن اسطوخودوس

2-روغن آلوئه ورا

آلوئه ورا گیاه مفیدی برای پوست است که آنتی اکسیدان های قوی مانند بتاکارون و ویتامین های E و C دارد به همین دلیل از آن به شکلهای ژل، روغن، شربت، کرم، صابون استفاده می شود. روغن آلوئه ورا دارای خواص سفید کننده، روشن کننده، ضدجوش، ضد لک، رفع کننده چین و چروک صورت است. پس برای داشتن یک پوست سالم و شاداب شروع به استفاده از روغن آلوئه ورا کنید.

روغن آلوئه ورا

3-روغن آووکادو

آووکادو میوه ای اِستوایی، شبیه به گلابی است که دارای پوستی سبز رنگ است. این میوه آنتی اکسیدان، پروتئین، چربی و ویتامین های گروه E،B،K دارد که به حفظ شفافیت پوست شما کمک می کند. روغن آووکادو به راحتی جذب پوست می-شود و پوست را تغذیه میکند. این روغن در آب رسانی و روشن کنندگی پوست، رفع چین و چروک، درمان آکنه، لایه برداری پوست، درمان خشکی پوست، محافظت از پوست در برابر آفتاب و کاهش لکه های پوستی نقش دارد. پس می توانید برای لایه برداری و سفیدی پوست خود از روغن طبیعی آووکادو استفاده کنید.

روغن آووکادو

4-روغن هسته انار

روغن هسته انار با پرس کردن سرد دانه‌های انار به دست می‌آید. این روغن یکی از تنها منابع گیاهی است که پیش نیاز هورمون های ترمیم کننده بافت پوست است. روغن هسته انار دارای ویتامین A ،C و آنتی اکسیدان است که ویتامین C موجود در آن باعث ساخت کلاژن در پوست می شود و آنتی اکسیدان آن باعث بازسازی سلول های پوستی و لایه برداری پوست می شود. روغن هسته انار علاوه بر محافظت از سلول‌های پوستی باعث ترمیم پوست می شود؛ که در صورت استفاده از آن شما دارای پوستی بی عیب و نقص خواهید شد.

روغن هسته انار

5-روغن هسته انگور

روغن هسته انگور روشی بسیار کارآمد برای زیبایی پوست است. این روغن حاوی محلول اسید لینولئیک است که خاصیت ترمیم کنندگی بافت های آسیب دیده پوست را دارد و با ورود به منافذ پوستی و پاکسازی آن منافذ، آکنه های پوستی را درمان می کند. همچنین روغن هسته انگور یک مرطوب کننده طبیعی است که پوست را تغذیه می کند. برای داشتن پوستی همچون آینه از روغن هسته انگور بهره ببرید.

روغن هسته انگور

6-روغن گل شمعدانی

گل شمعدانی گیاهی است که بوی معطّری دارد و علاوه بر زیبایی از خاصیت درمانی نیز برخوردار است. روغن این گیاه باعث بازسازی سلول های مرده پوست می شود و با این کار آبله، لک و ترک هایی که بر روی پوست هستند از بین می روند؛ در نتیجه شما پوستی شفاف خواهید داشت که روی آن هیچ اثری از لک و تیرگی به چشم نمی خورد. مهم ترین ویژگی این روغن با خاصیت قابض بودن خود به کاهش چین و چروک ها و جوانسازی پوست کمک می کند. با استفاده از روغن شمعدانی از داشتن پوستی شفاف و جوان لذت ببرید.
روغن گل شمعدانی

7-روغن جوجوبا

روغن جوجوبا مایعی طلایی رنگ و بی بو است که از فشردن دانه‌های گیاه جوجوبا به ‌دست می‌آید. برخی از افراد روغن آن را با روغن گیاه عناب اشتباه می گیرند در حالی که این دو گیاه کاملاً با هم متفاوت هستند .روغن جوجوبا سرشار از ویتامین E، ویتامین های گروه B، سلیس، مس، روی و … است که این عناصر برای داشتن پوستی سفید و باطراوت ضرورت دارند. علاوه بر شفاف کردن پوست این روغن خاصیت متعادل کردن چربی پوست را دارد. روغن جوجوبا مانع از آن می‌شود که چربی پوست به حدی کم شود که پوست دچار خشکی گردد و یا اینکه پوست روغن اضافی ترشح کند و پوست چرب شود. بنابراین با این ویژگی به حفظ رطوبت مناسب پوست کمک می کند و این رطوبت، اجازه پیر شدن به پوست صورت نمی دهد. در نتیجه روغن جوجوبا می تواند به شما پوستی شفاف و با طراوت هدیه دهد.

روغن جوجوبا

8-روغن بادام (تلخ و شیرین)

روغن بادام در دو نوع روغن بادام تلخ و روغن بادام شیرین وجود دارد که یکی از بهترین روغن ها برای سلامت پوست و مو به شمار می روند. روغن بادام با داشتن مقادیر بالای ویتامین E به سفیدی پوست صورت کمک زیادی می کند. علاوه بر سفیدی پوست خاصیت نرم کنندگی، لایه برداری، رفع کننده لک و جوش و پاکسازی پوست نیز دارد؛ بنابراین برای درخشان کردن صورتتان می توانید از روغن بادام استفاده نمایید.

روغن بادام (تلخ و شیرین)

9-روغن جوانه گندم

روغن جوانه گندم از بخش میانی گندم به دست می آید و انباری از مواد مغذی مفید برای سلامتی است. این روغن علاوه بر سلامتی بدن باعث بهبود بافت پوست و مو نیز می شود. ویتامین‌های  A، B، D، E  و آنتی‌اکسیدان‌های این روغن، چروک‌ها و لکه‌های تیره را خنثی می‌کند. کلاژن موجود در آن  مانع از بروز نشانه های پیری و ترک خوردن پوست می شود. از طرف دیگر این روغن خاصیت ضدالتهابی دارد که با درمان خارش پوست به بیماری های پوستی کمک می کند. پس روغن جوانه گندم یک ترکیب مفید برای تغذیه کامل پوست شماست.

روغن جوانه گندم

10-روغن بابونه

بابونه گیاهی صحرایی با ساقه ای سبز است که گلهای زرد در وسط و گلهای سفید در اطراف قرار دارد. برخی افراد از دمنوش آن استفاده می کنند اما بهتر است بدانید که روغن آن نیز برای سلامتی پوست و مو شما مفید است. استفاده منظم از روغن بابونه به شما کمک می کند تا از دست تیرگی هایی که صورت شما را فراگرفته اند، خلاص شوید. این روغن سفید کننده، ضد جوش، ترمیم کننده، جوان کننده و تقویت کننده است و پوست شما را شاداب و روشن نگه می دارد.

روغن بابونه

11-روغن هسته زرد آلو

روغن به دست آمده از هسته زرد آلو نیز دارای مزایای فراوانی برای سلامت پوست است. این روغن برای از بین بردن پوسته و سلول های مرده پوست و همچنین درخشان کنندگی پوست مورد استفاده قرار می گیرد. روغن هسته زردآلو مانند یک مرطوب کننده بسیار طبیعی و مؤثر جذب پوست می شود.

روغن هسته زردآلو

12-روغن شیرین بیان

شیرین بیان گیاهی خودرو با طعمی تلخ است. استفاده از گیاه شیرین بیان یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن لکه های پوستی و روشن شدن پوست است که تاثیر معجزه آسایی بر روی پوست دارد. این روغن با دارا بودن ماده فعال شناخته شده به نام فلاونوئید نیز برای شفافیت پوست و رفع لکه های پوستی کاربرد دارد. فلاونوئید باعث می شود ملانین در پوست پراکنده شده و پوست روشن و شفاف شود.

روغن شیرین بیان

13-روغن گشنیز

شاید فکرش را نمی کردید که گشنیز سبزی مفیدی برای زیبایی و درخشندگی پوست است. باشد اما گشنیز سبزی مفیدی برای زیبایی پوست شماست. این سبزی معجزه آور برای سفید و درخشان کردن پوست بسیار استفاده می شود و علاوه بر آن باعث نرمی و لطافت پوست شما می شود. گشنیز با طبع خنک خود باعث تسکین و خنک کردن پوست می شود و با این خاصیت جوش ها و التهاب ناشی از آن را از بین می برد.  از طرف دیگر خاصیت قابض آن به تعادل پوست چرب و مستعد آکنه و روشن کردن پوست کمک می کند.

روغن گشنیز

14-روغن سیب زمینی

سیب زمینی با داشتن مقدار زیادی آنتی اکسیدان و مواد مغذی برای پوست بسیار مفید است چون باعث از بین رفتن جوش های صورت و پف زیر چشم می شود. این ماده طبیعی جوانساز است و چروک پوست را نیز رفع می کند. مهم ترین نکته این است که آب سیب زمینی خاصیت سفید کنندگی برای پوست دارد.

روغن سیب زمینی

15-روغن زیتون

روغن زیتون عصاره میوه درخت زیتون است که تحت فرایند روغن کشی حاصل شده است. روغن زیتون سرشار از ویتامین E، فلاونوئید و پلی فنول است. ترکیب این مواد طبیعی در روغن زیتون به افزایش گردش خون و ترمیم سلول های پوست کمک می کند. استفاده از روغن موجب ترمیم پوست صورت شده و درخشش پوست را بیشتر می کند؛ در این صورت شما پوستی سفید و شفاف خواهید داشت. در کل خواص روغن زیتون شامل روشن کننده، نرم کننده، ترمیم کننده، لایه برداری، لکه بری، مرطوب کننده، پاکسازی پوست و جوان سازی می شود.

روغن زیتون

جمع بندی

عوامل زیادی همچون نور خورشید، استفاده زیاد از لوازم آرایشی و شیمیایی، مشغله های روزمره، سبک زندگی اشتباه، بیماری ها و بسیاری از عوامل دیگر می تواند باعث تیرگی و کدر شدن پوست شود. در بازار بسیاری از انواع کرم ها، لوسیون ها و ماسک های روشن کننده پوست وجود دارند که علاوه بر اینکه دارای مواد شیمیایی مضر برای پوست هستند، قیمت بالایی دارند. شما می توانید با استفاده از روغن های گیاهی که از مواد طبیعی مانند جوجوبا، انار، انگور، زیتون و زرد آلو، گشنیز، شیرین بیان و … استخراج می شود. شرکت سلامت اندیشان زربین توس با به کارگیری روغن های طبیعی در کرم های گیاهی خود بهره گیری شما از این روغن ها را آسان نموده است تا به شیوه ای طبیعی و با هزینه ای مناسب تر پوست خود را سفید و شفاف کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *