سلامت پوست

بررسی علل مختلف در تیرگی دور چشم

بررسی علل مختلف در تیرگی دور چشم

چشم ها از اجزاء مهم صورت می باشند که در زیبایی نقش بسزایی دارند. به دلیل آنکه پوست دور چشم نازکتر و حساس تر از بقیه نقاط صورت می باشد، هرگونه تغییری در پیگمنت ها و دانه های رنگی می تواند سریعا خود را نشان دهد، بنابراین دور چشم مراقبت های ویژه و خاصی را می طلبد. به این منظور بهتر است علل سیاهی و تیرگی دور چشم بصورت مختصر توضیح داده شود.

فاکتورهای ژنتیکی نقش زیادی در توزیع ملانین در سطح پوست دارند و می توانند در تیرگی دور چشم تاثیر قابل توجهی داشته باشند. همچنین وجود مویرگ های زیر چشم در بعضی از افراد به گونه ای است که این قسمت را بصورت هاله ای تیره نشان می دهد. کم خوابی یکی دیگر از عوامل موثر بر سیاهی دور چشم است که از طریق کاهش گردش خون با کمبود اکسیژن دریافتی و عدم تغذیه مناسب سلول های پوستی در این ناحیه می تواند تیرگی دور چشم را نمایان تر کند. همچنین در افرادی که بیشتر در معرض نور خورشید هستند و از ضد آفتاب مناسب استفاده نمی کنند، اشعه ماورا بنفش می تواند تولید رنگدانه ملانین را در پوست تحریک نموده و منجر به سیاهی دور چشم شود.

تغذیه نادرست از طریق کمبود پروتئین های مناسب برای پوست نظیر کلاژن و الاستین و همچنین کاهش چربی های مفید پوست می تواند تیرگی دور چشم را بهمراه داشته باشد. از طرف دیگر کم آبی و خشکی پوست در ناحیه دور چشم باعث ضخیم تر شدن پوست این قسمت شده و با خشن شدن پوست نازک اطراف چشم آن را کدرتر و سیاه تر نشان می دهد.

در بعضی از افراد سیاهی و تیرگی دور چشم به دنبال مشکل کم خونی و کمبود آهن  بروز می کند. کم خونی گاهی اوقات از طریق کاهش تولید هموگلوبین در ناحیه دور چشم باعث کمبود اکسیژن رسانی به سلول های پوستی این ناحیه شده و آن را تیره تر و سیاه تر نشان می دهد.
استرس و فشارهای عصبی از جمله عوامل دیگری هستند که با بهم زدن مکانیسم خواب و تغذیه می توانند باعث تیرگی دور چشم شوند. طبق تحقیقات انجام شده زمانیکه فرد دچار استرس می شود، هورمون هایی در همان ساعات اولیه ترشح می شوند که می توانند پروتئین کلاژن را شکسته و با ترشح کورتیزول بیشتر در بدن منجر به سیاهی دور چشم شوند.

کمبود بعضی از ویتامین های ضروری نیز می تواند مشکل تیرگی و سیاهی دور چشم را دوچندان کند. خیلی از ویتامین ها نظیر ویتامین E نقش آنتی اکسیدان داشته و با جلوگیری از تشکیل رادیکال های آزاد می تواتد از پیری دور چشم جلوگیری کند. ویتامین A علاوه بر نقش آنتی اکسیدانی باعث افزایش تولید پروتئین کلاژن شده و با کاهش خطوط ریز اطراف چشم می تواند تیرگی های دور چشم را تا حد زیادی بهبود ببخشد. ویتامین C نیز با جلوگیری از التهاب و تورم دور چشم و نقش محافظتی زیادی که در مقابل اشعه UV دارد می تواند در زیبایی پوست تاثیر بسزایی داشته باشد.
سیگار کشیدن نیز از جمله مواردی است که نقش بسیار زیادی در پیری پوست و سیاهی دور چشم دارد. نیکوتین موجود در دود سیگار و قلیان باعث تنگ شدن مویرگ های خونی شده و با کاهش جریان خون،  اکسیژن رسانی و تغذیه سلول های پوستی را مختل نموده و منجر به تیرگی و سیاهی دور چشم می شود.

براساس تحقیقات انجام شده آلودگی هوا می تواند پیری پوست را تسریع کند. ذرات معلق موجود در هوا باعث شکستن سیستم دفاعی پوست شده و این مساله در نقاط حساس تر و نازک تر پوست مانند دور چشم مشهود تر است. این ذرات ریز می توانند با ایجاد آلرژی در چشم منجر به تیرگی و سیاهی دور چشم شوند که قطعا خارش و مالیدن اطراف چشم می تواند مشکل را دو چندان کند.

متاسفانه امروزه با تغییر سبک زندگی و استفاده بیشتر از لوازم الکترونیکی از قبیل تلویزیون، لپ تاپ و موبایل مشکلات مربوط به چشم بیشتر شده است. تماشای بیش از حد تلویزیون و خیره شدن به صفحه موبایل و کامپیوتر با فشاری که بر روی عروق خونی دور چشم وارد می کند باعث متورم شدن رگهای خونی در این ناحیه حساس شده و ناحیه اطراف چشم تیره تر و سیاه تر به نظر می رسد. با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع اگرچه محصولات شیمیایی زیادی برای درمان رفع سیاهی و تیرگی دور چشم تهیه و تولید شده است، استفاده از محصولات ارگانیک و طبیعی می تواند جایگزین ایمن و مفیدی جهت حل این مشکل باشد.

کرم دور چشم سلامت اندیشان زربین با بکارگیری مواد طبیعی و کاملا گیاهی و دست ساز با فن آوری بیوتکنولوژی، قدرت جلوگیری فوق العاده ای در مقابله با چین و چروک را دارد و باعث از بین رفتن هاله‌های سیاه دور چشم می‌گردد. مواد مؤثر موجود در کرم سلامت اندیشان زربین علاوه بر افزایش میزان کلاژن و الاستین، باعث تقویت غشاء مویرگی رگ‌های پوست شده و در نتیجه عمل تغذیه پوست بهتر انجام شده و پوست اطراف چشم، رنگی شفاف و یکدست پیدا می‌کند و شاداب‌تر و جوان‌تر به نظر می‌رسد. استفاده از کرم دور چشم از سن 20 سالگی برای افرادی که از وجود هاله سیاه دور چشم و چین و چروک و پف زیرچشم رنج می‌برند توصیه می‌گردد. توجه داشته باشید پوست دور چشم‌ها نازک و حساس هستند و نیاز به مراقبت‌های ویژه‌ای دارند همچنین با افزایش سن، پوست دور چشم به دلیل کاهش تولید کلاژن ضعیف‌تر شده و باعث ایجاد پف زیر چشم و چین و چروک می‌گردد در نتیجه بهتر است از کرم‌های دارای برند معتبر و بهداشتی استفاده کنید.

کرم دور چشم هویج با در نظر گرفتن تمام مکانیسم های دخیل در ایجاد تیرگی و سیاهی دور چشم و با فرمولاسیون تحت نظر متخصصین حوزه درماتولوژی و کازمتیک هم اکنون در سایت پابدانا در اختیار زیبا پسندان قرار گرفته است. همچنین با استفاده از کرم دور چشم طلا محصول شرکت سلامت اندیشان زربین توس می توانید سیاهی دور چشم را برطرف کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *