سلامت پوست

بهترین روش های لیفت طبیعی صورت چیست؟

بهترین روش های لیفت طبیعی صورت چیست؟

لیفتینگ صورت چیست؟

با افزایش سن چربی های زیر پوستی به تدریج از بین رفته و قابلیت ارتجاعی پوست بطور قابل توجهی کاهش می یابد. بدین ترتیب با افتادگی و شل شدن پوست، چین و چروک های عمیق نیز در ناحیه ی صورت و گردن ظاهر می شوند. یکی از راه حل های مواجهه با این مشکل لیفتینگ صورت است.
لیفتینگ صورت به معنای سفت کردن و کشیدن صورت است. امروزه روش های زیادی برای بالا کشیدن پوست صورت یا لیفتینگ صورت از طریق عمل های زیبایی و روش های دیگر انجام می شود. لیفتینگ صورت برای درمان شل شدگی و افتادگی پوست انجام شده و معمولا در افرادی با سن 40-60 سال بسیار طرفدار دارد. متاسفانه روش های جراحی با آنکه ریسک بیشتری دارد، به دلیل نتایج بهتر و سریعتر، طرفداران بیشتری دارد.

کشش پوست یا لیفتینگ صورت معمولا فرد را 5 تا ده سال جوانتر نشان می دهد. به همین دلیل افرادی که چین و چروک زیادی داشته و پوست های شل و افتاده ای دارند، بیشتر مایل به لیفتینگ صورت هستند. در عمل لیفتینگ چربی های اضافی و افتاده ی پوست برداشته شده و با کشیدن پوست صورت و گردن به سمت بالا، چروک های پوستی و افتادگی آن کاهش می یابد. نتیجه ی عمل لیفتینگ به سن افراد، فیزیولوژی پوست آنها، و میزان کشیدن پوست بستگی دارد. هر چند این عمل دائمی نبوده و با گذشت زمان و اثرات نیروی جاذبه ممکن است نیاز به تکرار داشته باشد.

چه عواملی باعث شل شدگی و افتادگی پوست می شوند؟

عوامل بسیار زیادی در افتادگی پوست و پیری آن دخالت دارند. مهم ترین عامل از دست رفتن قابلیت ارتجاعی پوست و شل شدن آن، افزایش سن است. در این میان کاهش وزن نیز نقش زیادی در افتادگی پوست دارد. رژیم های نامناسب غذایی، استرس های روزمره و فشارهای عصبی، در معرض آفتاب بودن و عدم استفاده از ضد آفتاب مناسب، استفاده از دخانیات مانند سیگار و قلیان، مصرف مداوم مشروبات الکلی، کم آبی بدن و تشنگی فیزیولوژیکی، همه ی اینها جزء مواردی هستند که در تغییرات چهره با گذشت زمان دخیل هستند.

چه کسانی به لیفتینگ صورت نیاز دارند؟

همه افراد دوست دارند جوانتر از سن طبیعی خودشان به نظر برسند. با این وجود بعضی افراد نیاز بیشتری به لیفتینگ صورت دارند. در مرحله اول تمام کسانی که دارای پوست افتاده در ناحیه گردن و در ناحیه ی فک صورت می باشند، نیازمند لیفتینگ صورت هستند. لازم به ذکر است، افرادی که خطوط خنده ی عمیقی دارند و یا خطوط پیشانی آنها از حد طبیعی عمیق تر است، باید به فکر لیفتینگ صورت باشند. بعضی از افراد حتی در سنین جوانی نیز در ناحیه ی گردن دارای غبغب هستند، این افراد می توانند با کشیدن پوست ناحیه ی گردن یا لیفتینگ پوست، در رفع غبغب خود اقدام کنند. شیارهای عمیق در نقاط مختلف پوست نیز می تواند دلیلی برای لیفتینگ صورت باشد.

بهترین ماسک های طبیعی لیفتینگ صورت را بشناسید

وقتی نام لیفتینگ صورت به میان می آید، اولین چیزی که به ذهن افراد می رسد عمل جراحی است. در حالی که برای لیفتینگ صورت راهکارهایی غیر از عمل جراحی نیز وجود دارد. برخی از این روش ها کاملا طبیعی بوده و توسط خود فرد می تواند انجام گیرد. یکی از این روش ها استفاده از ماسک های طبیعی برای لیفتینگ صورت است. لیفتینگ طبیعی صورت کاملا بی خطر بوده و استفاده از ماسک های لیفتینگ بصورت مداوم و مرتب، باعث جوان سازی پوست و سفت شدن آن می شود. ماسک های طبیعی لیفتینگ صورت باعث از بین بردن خطوط روی صورت شده و با ایجاد انعطاف پذیری در پوست صورت از شل شدن پوست و ایجاد چین و چروک در پوست جلوگیری می کند. در ادامه چند ماسک لیفتینگ طبیعی را معرفی می کنیم:

ماسک سفیده ی تخم مرغ و عسل

سفیده ی تخم مرغ حاوی مقدار زیادی پروتئین بوده و خاصیت ضد التهابی فوق العاده ای دارد. یکی از بهترین کارایی های سفیده ی تخم مرغ، کاهش و کوچک کردن منافذ پوست است. سفیده ی تخم مرغ با خاصیت قابضی که دارد مانند تونیک عمل نموده و با کاهش منافذ باز، پوست را یکدست و شفاف می کند. سفیده ی تخم مرغ سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مانند سلنیوم بوده و باعث سفت شدن پوست می شود. ماسک سفیده ی تخم مرغ و عسل، به دلیل خواص آنتی اکسیدانی بالای عسل، سرشار از کلاژن و ویتامین A بوده و یک ماسک قوی لیفتینگ صورت به شمار می آید.

ماسک گل رس و گلاب

ماسک گل رس و گلاب یکی از ماسک های معروف لیفتینگ صورت است که از گذشته های بسیار دور استفاده می شده است. در واقع خاک رس سرشار از مواد معدنی لازم برای پوست است. این عناصر معدنی شامل سلنیوم، منیزیم، سدیم، و …است. گلاب نیز یکی از تونرهای طبیعی بسیار مفید برای پوست است که علاوه بر خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی که دارد، خواص ضد عفونی کننده و ضد باکتری داشته و باعث درخشان شدن پوست می شود. ماسک گل رس به همراه گلاب یک لیفتینگ قوی برای صورت بوده و برای جلوگیری از افتادگی پوست و شل شدن آن بسیار موثر است. البته لازم به ذکر است تمام خاک های رس از لحاظ کیفیت یکسان نیستند. توجه داشته باشید که از خاک رس استریل که درصد کمتری از عناصر سنگین دارد برای این منظور استفاده کنید تا از نتایج شگفت انگیز آن بهره مند شوید.

راهکارهای طبیعی جایگزین لیفتینگ صورت

همانگونه که قبل اشاره کردیم استفاده از ماسک های طبیعی سفت کننده ی پوست نقش زیادی در تقویت عضلات پوست داشته و استفاده ی مداوم از آن در سنین جوانی می تواند جایگزین خوبی برای لیفتینگ صورت باشد. یکی دیگر از راهکارهای طبیعی جایگزین لیفتینگ صورت، ماساژ صورت است. ماساژ صورت سبب بهبود عضلات صورت شده و آنها را قوی و محکم می کند. ماساژ صورت با تحریک جریان خون در پوست، کلاژن سازی را تقویت نموده و باعث سفت شدن و کشیدگی پوست می شود. ماساژ اصولی صورت می تواند با ریلکس کردن عضلات صورت، چین و چروک های پوست را کاهش داده و جوانسازی پوست را به دنبال خواهد داشت. از آنجایی که ماساژ صورت اغلب با روغن های گیاهی انجام می شود، می توان از خواص این روغن ها نیز بهره مند شده و برای تقویت هر چه بهتر عضلات صورت از ماساژ به عنوان یک راهکار طبیعی جایگزین لیفتینگ صورت استفاده کرد. استفاده از مکمل های غذایی و برخی از قرص های کلاژن ساز و جوانساز با تجویز پزشک در سنین جوانی یکی دیگر از روش های طبیعی جایگزین لیفتینگ صورت می باشد.

بدترین عوارض لیفتینگ صورت چیست؟

در حال حاضر روش های زیادی برای لیفتینگ صورت کاربرد دارد. اما برای افرادی که بیش از اندازه دچار شل شدگی پوست و افتادگی شده اند، روش های غیر تهاجمی دیگر جوابگو نبوده و موثر نیستند. از این رو برای لیفتینگ صورت و کشیدن پوست به سمت بالا از عمل های جراحی استفاده می شود. اگرچه عمل زیبایی لیفتینگ صورت طرفداران زیادی دارد، این عمل ریسک های متعددی داشته و فرد را در بعضی موارد دچار خطر می کند. در ادامه به بدترین عوارض ناشی از جراحی لیفتینگ صورت می پردازیم:

عوارض لیفتینگ کمابیش مشابه عمل های جراحی دیگر است. تورم و درد دو مساله ی مهم بعد از لیفتینگ صورت است. معمولا افرادی که عمل لیفت صورت انجام می دهند پس از عمل به دلیل کشیدگی عضلات دچار تورم و درد در ناحیه ی صورت می شوند. این تورم معمولا همراه با کبودی بوده و در ناحیه ی زیر چشم ها که مویرگ ها نازک تر هستند بیشتر دیده می شوند. یکی دیگر از عوارض لیفتینگ صورت به جا ماندن آثار زخم مدتی بعد از عمل است. مشکل دیگری که ممکن است بعضی از افراد بعد از لیفتینگ به آن دچار شوند، آسیب های عصبی می باشد. بطوریکه ممکن است در حین عمل بعضی از عصب های ماهیچه های حرکتی صورت دچار آسیب شده و فرد را با مشکلاتی مواجه سازد. تغییر رنگ پوست و بی حسی در بعضی از نقاط صورت از دیگر عوارض عمل جراحی لیفتینگ صورت می باشند. بدین ترتیب اگر نگران عوارض و خطرات بعد از لیفتینگ صورت هستید بهتر است به روش های جایگزین طبیعی فکر کنید.

کرم سفت کننده پوست صورت

در ادامه به معرفی دو نوع از کرم های سفت کننده ی صورت که به عنوان کرم لیفتینگ کاربرد دارند می پردازیم:

کرم یاقوت محصولی از شرکت سلامت اندیشان زربین توس می‌باشد. استفاده از این کرم پوست صورت را محکم کرده و از چین و چروک و افتادگی پوست جلوگیری می‌کند. از این رو کرم یاقوت با خاصیت لیفتینگ، با تحریک ساخت پروتئین‌های رشته‌ای پوست، حالت ارتجاعی پوست را تقویت کرده و اثرات جاذبه زمین که منجر به افتادگی پوست می‌شود را از بین می برد. وجود مواد مغذی در این کرم تاثیر موثر و زیادی در محو کردن چین و چروک‌ها و خطوط اضافی صورت دارد. از سوی دیگر مواد آنتی اکسیدان موجود در این کرم عوامل و آلودگی‌های محیطی و رادیکال‌های آزاد را خنثی می نماید و بافت پوست را تحریک می‌کند تا دوباره باز سازی شود. کرم یاقوت با خاصیت آبرسانی و حفظ تدوام و تعادل رطوبت پوست، جوانی و طراوت را به پوست شما هدیه می‌دهد. این کرم مخصوص پوست‌های چرب بوده و دوستدار سلامت و زیبایی شما است از این رو مواد سازنده این کرم حاوی مواد ارگانیک و طبیعی و کاملا گیاهی می‌باشد.

کرم شمعدانی (لیفتینگ) شرکت سلامت اندیشان زربین خاصیت لیفتینگ و کاهش افتادگی پوست صورت را داراست. این محصول با بهره‌گیری از مواد حاصل از فن آوری بیوتکنولوژی و مواد گیاهی استحکام لازم را به پوست بخشیده و مانع ازافتادگی پوست در سنین بالای 30 سال می شود. یکی از ویژگی‌های استثنایی این محصول تاثیر دو جانبه آن است به صورتی که اثر سریع آن در کمتر از چند دقیقه ظاهر می‌شود و پوست جوان‌تر به نظر می‌رسد و از جهت دیگر با افزایش میزان کلاژن در دراز مدت موجب استحکام پوست و کاهش افتادگی سطح پوست می‌گردد. کرم شمعدانی حاوی مواد ضد چروک و مغذی ارگانیک مانند روغن شمعدانی بوده و به حفظ ساختار طبیعی پوست کمک شایانی می‌کند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *