سلامت پوست

روش های جلوگیری از خشکی پوست

کرم الماس شرکت سلامت اندیشان زربین توس

فاکتورهای زیادی در خشکی پوست از جمله رژیم غذایی، آب و هوا، جنس طبیعی پوست، کمبود مواد مغذی و بیماری های مختلف دخیل است. متاسفانه بخش وسیعی از کشور ایران در اقلیم خشک قرار گرفته است و بسیاری از افراد از خشکی پوست رنج میبرند. هرچند کاهش رطوبت پوست ممکن است در اثر عوامل مختلف دیگری نیز اتفاق بیفتد. مثلا گاهی ترشح غدد چربی پوست کاهش یافته و منجر به از دست دادن سریع رطوبت پوست می شود. این امر می تواند به دلیل استفاده از شوینده های نامناسب و یا لوازم آرایشی نامرغوب باشد.

خشکی پوست باعث حساس شدن آن نسبت به عوامل محیطی می شود که تاثیر بدی بر روی بافت اصلی اپیدرم می گذارد. در مجاورت باد های خشک و شرایط آب و هوایی نامناسب شرایط پوست ناخوشایند تر شده و ممکن است ترک بخورد. ترک های ناشی از خشکی ممکن است در اثر کمبود ویتامین های گروه A و B نیز ایجاد شود. در بعضی از افراد بعضی از بیماری ها می تواند دلیل بروز خشکی پوست باشد. از این جمله می توان به کم کاری تیروِئید، یائسگی در زنان، نارسایی کلیه، بیماری دیابت، کاهش وزن در اثر سوِء تغذیه و بیماری‌های مربوط به عوارض جانبی بعضی از داروها اشاره کرد. پوست خشک ظاهری پوسته پوسته داشته و دارای سطحی راکد و خشن است.

قابلیت انعطاف پوست خشک کمتر بوده و حالت ترک خورده دارد. وقتی که خشکی پوست شدید باشد، ممکن است پوست ملتهب و چاک چاک شود. موارد شدید خشکی پوست بدن ممکن است با خارش و قرمزی شدید نیزهمراه باشد. در این نواحی، ظاهر پوست به شکلی در می‌آید که گویی در حال از هم گسستن یا ترک خوردن است، و ممکن است این وضعیت به ایجاد شکاف‌های عمیق و خونریزی منجر شود. این علائم نشانه‌ای از بروز خشکی شدید پوست هستند. شدت خشکی پوست در افراد مختلف متفاوت است. در بعضی از افراد خشکی پوست به حدی است که منجر به بیماری هایی نظیر اگزما و پسوریازیس می شود. در این بیماری ها فقدان ترشح غدد چربی باعث کاهش لطافت و نرمی طبیعی پوست شده و فرد را با مشکلات زیادی مواجه می کند.

برطرف کردن خشکی پوست

خشکی پوست ممکن است در هر سنی ایجاد شود، البته این مشکل در کودکان کمتر دیده شده و این مساله بیشتر به سابقه خانوادگی و ژنتیک آنها مربوط می شود. در بزرگسالان با گذشت زمان ترشح غدد چربی کاهش یافته و این امر باعث خشک شدن پوست می شود. زمانی که رطوبت هوا کم‌تر باشد پوست نیز خشک می‌شود. مثلاً در فصل‌های پاییز و زمستان پوست خشک بسیار شایع است اما در تابستان به دلیل وجود رطوبت پوست شما خشک نخواهد شد.بیشتر اوقات با اصلاح سبک زندگی و روش های درمان خانگی مشکل خشکی به راحتی برطرف می شود. با وجود این اگر خشکی پوست همراه با التهاب و خارش شدید همراه باشد و یا پوست حالت فلسی و پوسته پوسته پیدا کند بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

اگر جز افرادی هستید که مشکل خشکی پوستتان آنقدر جدی نیست که به پزشک مراجعه کنید و می خواهید نرمی و لطافت را به پوست خود هدیه بدهید رعایت نکات زیر می تواند شما را در داشتن پوستی شفاف و زیبا یاری دهد. کسي که پوست خشک دارد، بايد بداند انعطاف پذیری اين نوع پوست کم بوده و او را مستعد چين و چروک می کند بطوری که اگر به پوست خود رطوبت لازم را نرساند، مقاومت پوست و حالت ارتجاعی آن در برابر عوامل محيطي کم شده و به ايجاد چروک منجر خواهد شد. این موضوع در بین زنان و مردان فرقي نمي‌کند و مادامی که فرد نسبت به‌ويژگي پوست ذاتي‌اش بي‌اهميت شود بايد بداند به زودی دچارپیری پوست خواهدشد.

تمامی افراد با هر نوع پوست بايد پس از سن سی سالگي با استفاده مرتب از مرطوب‌کننده‌هاي مناسب، ضد آفتاب، تغذيه سالم، پرهيز از سيگار و استرس های عصبی، کمک کنند روند چروک شدن پوست به تعويق بيفتد.

نوشیدن روزانه دو لیتر آب را هرگز فراموش نکنید. مخصوصا در فصول سرد و خشک و گرم و خشک که بدن به دلیل تبادلات دمایی آب زیادی از دست داده و نیاز به رطوبت بیشتری دارد.

کاهش دفعات استحمام هفتگی و همچنین استفاده از آب ولرم در حمام می تواند به حفظ رطوبت پوست کمک زیادی کند. همچنین استفاده از شوینده های مناسب غیرقلیایی و استاندارد از نظر اسیدیته پوست می تواند گامی موثر در داشتن پوستی زیبا و شفاف باشد. شستشو و مراقبت روزانه پوست با مواد شوینده مرغوب و ترجیحا ارگانیک علاوه بر اینکه آلودگی پوست و باقیمانده مواد آرایشی را از بین می برد می تواند حاوی مرطوب کننده های مورد نیاز پوست نیز باشد.

استفاده از رژیم غذایی سالم و سرشار از سبزیجات و میوه جات می تواند شفافیت و لطافت پوست شما را بهبود بخشد. تامین ویتامین های ضروری پوست با تغذيه متعادل و متناسب در درجه اول براي داشتن پوست سالم و شاداب ضروري است اما مصرف برخي مواد نقش پررنگ‌تري در سلامت پوست دارد كه از آن جمله مي‌توان به اسيدهاي چرب ضروري که در روغن های گیاهی و ارگانیک موجود است، آنتي‌اكسيدان‌ها، به‌خصوص ويتامين C و E و موادمعدني مثل روي و سلنيوم اشاره كرد. از آنجایی که سلول های پوستی عمر کوتاهی دارند و دایما در حال بازسازی هستند، لازم است مواد ریز مغذی همیشه در اختیار پوست باشد.

حتی نوع پخت مواد غذایی می تواند زیبایی پوست شما را تحت تاثیر قرار دهد. سرخ کردن مواد غذایی در روغن های اشباع و جامد و مصرف فست فود ها که حاوی مقدار زیادی مواد نگهدارنده بوده و استفاده از روغن در آن زیاد است، تعداد رادیکال های آزاد را در پوست افزایش داده و منجر به کاهش جذب ریز مغذی ها می شود که این امر اثرات منفی بسیاری در سلامت پوست دارد. تعدادی از اسیدهای چرب ضروری برای پوست وجود دارد که تامین این اسیدهای چرب از جمله اسید پالمیتیک،‌ اسید اولئیک، اسید استئاریک، و اسید لینولئیک می تواند روغن های طبیعی پوست را تامین و تشکیل چین و چروک ها را به تعویق بیندازد. این دسته از اسیدهای چرب در روغن های گیاهی نظیر آووکادو و نارگیل به مقدار زیادی موجود است.

آووکادو به خاطر دارا بودن مقدار زیادی ویتامین A، آنتی اکسیدان گلوتامین، مس، و ویتامین C می‌تواند به اندازه‌ي کافی به تولید سبوم (چربی طبیعی پوست) کمک کند، باعث تحریک تولید کلاژن شود، قابلیت انعطاف پذیری پوست‌تان را حفظ کند، و هم‌زمان جنس و رنگ پوست‌تان را بهبود ببخشد. به علاوه، آووکادو حاوی اسید اولئیک – اسید چرب تک اشباع شده‌ای که دارای خواص مرطوب کنندگی است، آلفا کاروتن، بتا کاروتن، و لوتئین است که به بهبود رنگ و جنس پوست، و هم‌چنین محافظت از پوست در برابر پیری زودرس کمک می‌کند. علاوه بر این‌ها، آووکادو دارای خواص قدرتمند ضد التهابی، و هم‌چنین مواد معدنی نظیر منیزیوم، آهن، فسفر، و روی (زینک) است که همه‌ی این مواد به تسکین خارش ناشی از خشکی پوست بدن، و هم‌چنین محافظت از پوست در برابر آسیب‌های نور خورشید کمک می‌کنند.

کرم الماس محصول شرکت سلامت اندیشان زربین توس، کرمی مخصوص پوست‌های خشک است که با استفاده از مواد کاملا گیاهی و با روش‌های علمی، رطوبت و جوانی را به پوست می‌بخشد. این کرم با استفاده از آخرین دستاوردهای علمی با فرمولاسیون جذب رطوبت با اثر طولانی مدت علاوه برایجاد رطوبت پوست تا حد زیادی از چین و چروک صورت جلوگیری کرده و خاصیت ارتجاعی پوست را برگردانده و جوانی و زیبایی را به پوست شما هدیه می‌دهد.

مواد پوشاننده استفاده شده در این کرم از دسته سیلیکونهایی انتخاب شده‌اند که هیچگونه حالت چربی روی پوست نمی‌گذارند در عین حال با ظاهری مطلوب رطوبت پوست را حفظ کرده و در پوست‌های خشک باعث ایجاد جوش یا آکنه نمی‌گردد. کرم الماس دارای ویتامین‌های E و A بوده که باعث حفظ رطوبت ماندگار و کاهش چین و چروک پوست می‌گردد و طراوت و جوانی و نرمی صورتتان را دو چندان می‌کند. کرم الماس با فرمولاسیون مخصوص پوست های خشک و حساس و با داشتن روغن آووکادو چربی های مفید پوست را تعدیل می کند. این کرم با فراهم آوردن رطوبت ماندگار باعث حفظ طراوت و شادابی پوست میشود و ازاثرعوامل مخرب محیطی بر روی پوست جلوگیری می کند. این کرم مناسب پوست های خشک و حساس در تمام سنین است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *