سلامت پوست

معجزه روزانه کرم مرطوب کننده

چرا باید از مرطوب کننده استفاده کنیم؟

مرطوب کردن پوست یکی از مهم­ ترین و اساسی­ ترین مراحل مراقبت از پوست است. این چیزی بیش از استفاده از لوسیون یا کرم است. برای اینکه حداکثر فواید را از مرطوب‌کننده‌ای که استفاده می‌کنید بدست آورید، باید مطمئن شوید که نیازهای پوست شما را برآورده می‌کند و دارای ترکیبات مورد نیاز مفید پوست شما است. استفاده صحیح از مرطوب کننده باعث افزایش هیدراتاسیون در پوست شما می­ شود و همچنین از پوسته پوسته شدن و تیرگی جلوگیری کرده و لایه ­ای محافظ از رطوبت برای پوست شما ایجاد می­کند. پوست مرطوب شده سالم است و کندتر پیر می­ شود و از چین و چروک و سایر مشکلات پوستی جلوگیری می­ کند.

چگونه صورت خود را به درستی مرطوب کنیم؟

اگر احساس می­ کنید پوست صورت شما خشک و سفت می­ شود، به خصوص بعد از شستن، پس باید بازه­ی مصرف مرطوب کننده خود را بیشتر کنید. با پوست خشک نه تنها که احساس سفتی و ناراحتی می­ کنید، بلکه راه گشای بسیاری از مسائل دیگر مانند آکنه، پوسته پوسته شدن، لایه برداری و غیره است. اولین قدم برای مرطوب کردن مناسب این است که نوع پوست خود را بشناسید. پوست خشک نیازهای بسیار متفاوتی با پوست چرب دارد. شناسایی نیازهای خاص پوست به شما کمک می­ کند تا محصولات را به طور مناسب انتخاب کنید.

1. پوست ترکیبی:

پوست مختلط را می­ توان با ارزیابی پوست در  ناحیه بینی، بین چشم­ها و ابروها و پیشانی تشخیص داد. اگر این ناحیه چرب است، اما بقیه قسمت‌های صورت شما خشک است، پوست مختلط دارید. یکی از رایج ­ترین اشتباهاتی که افراد مرتکب می­ شوند این است که پوست مختلط را یکباره مرطوب می­ کنند. شما باید نواحی مختلف صورت خود را به طور مناسب تمیز و مرطوب کنید. قسمت چرب صورت باید مانند پوست چرب و قسمت خشک به عنوان پوست خشک مرطوب شود تا از مراقبت از کل صورت اطمینان حاصل شود.

2. پوست خشک:

اگرچه تمیز کردن اولین گام در هر رژیم مراقبت از پوست است، اما باید مراقب پوست خشک و ملایم باشید. شستن بیش از حد صورت می­ تواند روغن­ های طبیعی را حتی بیشتر از بین ببرد و صورت را خشک کند. از یک شوینده ملایم و مرطوب کننده صورت استفاده کنید، زیرا روغن­ های طبیعی پوست را می­ پوشاند و هیدراتاسیون از دست رفته را جبران می­ کند. بلافاصله بعد از حمام از یک مرطوب کننده استفاده کنید. در طول روز مرطوب کننده را دوباره استفاده کنید، به خصوص اگر در زیر نور خورشید یا در محیطی با تهویه نامطبوع کار می­ کنید، هرگز مرطوب کننده را فراموش نکنید. با پوست خشک، بهتر است از مرطوب کننده­ های مبتنی بر کرم استفاده کنید، زیرا می­ تواند مواد مغذی و روغن­ های ضروری بیشتری را وارد پوست کند.

3. پوست چرب:

این یک افسانه است که پوست چرب نیازی به مرطوب کردن ندارد. پوست­ های چرب لزوماً به خوبی هیدراته نمی­ شوند. اگر پوست چرب دارید، باید صورت خود را به آرامی و بیشتر اوقات با یک شوینده مناسب بشویید. برای مقابله با تحریک پوست­ های چرب، محصولی با خواص تسکین دهنده انتخاب کنید. یک مرطوب کننده بر پایه آب را انتخاب کنید که برای پوست­ های چرب فرموله شده است. لوسیون­ ها روی پوست­ های چرب به خوبی کار می­ کنند، زیرا از نظر بافت سبک ­تر هستند، اما همچنان می­ توانند مواد مغذی مورد نیاز را به پوست برسانند.

4. پوست معمولی:

اگر پوست شما متعادل است، می­ توانید یک رژیم مرطوب کننده ساده را دنبال کنید. محصولی را انتخاب کنید که صورت را تسکین و درخشان کند و در عین حال رطوبت مورد نیاز را به پوست برساند. مطمئن شوید که فقط از یک شستشوی ملایم صورت استفاده می­ کنید و با یک حوله نرم خشک کنید.

فواید مرطوب کردن صورت چیست؟

اثرات آبرسانی نامناسب به راحتی روی صورت مشخص می­ شود. این کاری است که مرطوب کننده برای شما انجام می­ دهد:

1. از چین و چروک جلوگیری می­ کند: هنگامی که سد پوستی در معرض خطر قرار می­ گیرد، التهابی ایجاد می­ شود که با گذشت زمان عمیق تر می­ شود. التهاب مداوم منجر به تجزیه کلاژن می­ شود و روند پیری پوست را تسریع می­ کند و منجر به ظاهر شدن چین و چروک می­ شود. رطوبت رسانی مناسب پوست را هیدراته نگه می­ دارد و ظاهر چین و چروک را به تاخیر می­ اندازد. با افزایش سن به طور طبیعی، چین و چروک­ ها ظاهر می­ شوند، اما پوستی که به خوبی مرطوب شده باشد، بسیار نرم و انعطاف پذیر است، بنابراین چین و چروک­ ها به اندازه پوست خشک عمیق و گسترده نیستند.

2. صورت را روشن می­ کند: صورت هیدراته، چهره ­ای سالم است. پوست خشک، پوسته پوسته به نظر می­ رسد و پوستی رنگ پریده و کدر به شما می­ دهد، در حالی که پوست مرطوب، چاق و سالم است.

3. با آکنه مبارزه می­ کند: اگر پوست شما هیدراته است، به اندازه کافی سالم است تا با باکتری­ های مولد آکنه مبارزه کند. از یک مرطوب کننده سبک استفاده کنید تا مطمئن شوید که پوست شما خیلی چرب نمی­ شود.

4. آرایش را بهتر جلوه می­ دهد: پنهان کردن عیب ها روی صورت بسیار دشوار است و اگر کرم پوشش دهنده روی پوستی که از قبل نرم و لطیف است استفاده شود، می­ تواند بسیار بهتر عمل کند. همچنین پوست سالم و مرطوب از صورت در برابر مواد مضر آرایش محافظت می­ کند.

کرم مرطوب کننده پابدانا

کرم مرطوب کننده گیاهی پابدانا محصولی از شرکت سلامت اندیشان زربین توس می‌باشد. این کرم با استفاده از مواد ارگانیک و گیاهی، سرشار از انواع ویتامین‌های لازم و ضروری برای حفظ رطوبت و چربی پوست شما می‌باشد. در ترکیبات این کرم به هیچ وجه از پارابن و مواد نفتی و شیمیایی استفاده نشده زیرا این گونه مواد در کرم‌های شیمیایی باعث به وجود آمدن آکنه و تیرگی پوست می‌گردد. این کرم با ایجاد یک لایه نازک محافظ بر روی پوست قادر است رطوبت را درلایه‌های گوناگون پوست حفظ کرده و درجوانسازی و شفافیت پوست کمک زیادی می‌کند.

کرم مرطوب کننده شرکت سلامت اندیشان می­ تواند زیر ساز کرم‌های آرایشی و بهداشتی استفاده گردد. قابلیت برجسته این کرم در تامین رطوبت پوست همراه با ویژگی‌های نرم کننده خنک‌کننده، آرامش بخش و مغذی همچنین خواص ویژه روغن آفتابگردان و روغن جوانه گندم برای پوست موجب شده تا فرمول این کرم مرطوب‌کننده منحصر به فرد باشد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *