مراقبت مو

مشکلات رایج موی سر را بشناسید

مشکلات رایج موی سر را بشناسید

مو نقش زیادی در زیبایی انسان دارد و یکی از معیارهای زیبایی، بخصوص در زنان می باشد. از این رو مراقبت از آن و پیدا کردن راهکارهای مناسب جهت رفع مشکلات مربوط به آن، یکی از اولویت های اکثر خانم ها و آقایان می باشد. مشکلات مربوط به موی سر متعددند و هر کدام علتی دارند.

برخی از مشکلات رایج موی سر و راه های درمان آن

ریزش مو

اصلی ترین و مهمترین مشکل موی سر ریزش مو می باشد. یکی از بارزترین دلایل ریزش موی سر بخصوص در آقایان جنبه ی ژنتیکی آن است. با این حال با مراقبت های مناسب، ممکن است ریزش موی سر و طاسی کمی به تعویق بیفتد. یکی از دلایل ریزش موی سر بخصوص در خانم ها فقر آهن است که در نتیجه ی کم خونی به وجود می آید. استفاده از قرص های آهن و مولتی ویتامین تا حد زیادی به رفع این مشکل کمک می کند. در خانم ها سندروم تخمدان، یائسگی، بارداری، کم کاری تیروئید از دیگر علت های ریزش مو می باشد. تشخیص علت ریزش موی سر مهمترین مساله در درمان آن است. در کنار درمان علت فیریولوژیکی و داخلی، استفاده از شامپوهای ضد ریزش و تقویت کننده می تواند در درمان ریزش موی سر بسیار موثر است.

شامپو ضد ریزش و تقویت کننده محصول شرکت سلامت اندیشان مواد مورد نیاز رشد مو را در اختیار فولیکول مو قرار داده و با بهبود گردش خون در پوست سر، متابولیسم سلولهای زایای فولیکول مو را افزایش می­دهد و باعث کاهش ریزش مو می‌­شود. این محصول با استفاده از عصاره گزنه، مورد و سیاهدانه فرموله گردیده است و برای همه سنین و انواع موها مناسب می باشد. شامپو ضد ریزش و تقویت کننده فاقد مواد شیمیایی، حساسیت زا و صابونی می باشد.

شکنندگی مو

شکنندگی مو یکی از مشکلات مربوط به موی سر است که نه تنها نشانه ای از عدم سلامت مو می باشد،  بلکه زیبایی موها را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. موهای شکننده بیشتر دچار ریزش می شوند. زمانیکه تار موها ضعیف شده و رطوبت خود را از دست می دهند، شکنندگی موها اتفاق می افتد. استفاده از سشوار بطور مداوم و یا اتوی مو نیز می تواند باعث ایجاد موهای شکننده شود. در هر صورت موهای شکننده نیاز به ترمیم دارند. برای جلوگیری از شکنندگی موها نباید موهای خود در معرض گرما و مواد شیمیایی قرار دهید. هرچند که نوع تغذیه و کمبود عناصر ریز مغذی مانند بیوتین، روی و پروتئین نیز می تواند موجب شکنندگی موها شود. در خانم ها استفاده ی مکرر از رنگ های شیمیایی برای رنگ کردن موها نیز می تواند سبب بروز این عارضه شود. برای درمان موهای شکننده اولین راهکار این است که شیوه های آسیب رسان به موها را متوقف کنید. یکی از راههای درمان موهای شکننده، استفاده از روغن های گیاهی و طبیعی است. بهترین روغن برای ترمیم موهای آسیب دیده و شکننده، روغن آرگان است.

روغن آرگان اکسیری مفید و موثر است که از آن به نام طلای مایع نام برده می‌شود. این روغن از میوه درختی به نام آرگان با نام علمی Argania spinosa به دست می‌آید و  بومی کشور مراکش می­‌باشد که در سن 30 سالگی میوه می­‌دهد. روغن آرگان دارای خواص دارویی بسیاری زیادی برای پوست و مو است و دارای مقادیر فراوان اسید چرب، ویتامین  A،  C ،  E، امگا6  و 9 ، آنتی اکسیدان و لینولئیک اسید می‌­باشد که در رفع شوره سر، درمان ریزش مو، تقویت و ترمیم پوست صورت مفید و موثر است. وجود ویتامین A در این روغن موجب تغذیه پوست و مو و رفع آسیب دیدگی‌ها می‌گردد، به همین دلیل است که در محصولات آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می­‌گیرد. روغن آرگان شرکت سلامت اندیشان زربین توس خالص می‌­باشد و برای تمامی کسانی که می‌خواهند پوست و موی شادابی داشته باشند موثر است.

استفاده از کرم مو به عنوان محصول مورد استفاده بعد از حمام، می تواند به موهای آسیب دیده ی شما جانی دوباره ببخشد. کرم مو محصولی از شرکت سلامت اندیشان زربین توس می‌باشد. این کرم حاوی روغن بنفشه ، نارگیل و ویتامین E است که دارای خاصیت ایده ال برای آبرسانی مو، بازسازی کننده ساختار مو، موثر در از بین بردن شوره سر، تقویت کننده، ویتامینه کننده مو و جلوگیری از موخوره می‌باشد. این کرم مغذی بعد از استحمام و قبل ازخشک کردن و سشوار به موی سر ماساژ داده می‌شود. فرمولاسیون این کرم کاملا گیاهی و ارگانیک بوده و هیچ گونه مواد شیمیایی و مضر در آن استفاده نگردیده است. کرم مو برای تمام سنین و هر نوع موی سر توصیه می‌شود.

سفید شدن مو

سفید شدن مو یکی از مشکلات مربوط به موی سر است که نشان دهنده ی افزایش سن است. هرچند ممکن است سفید شدن مو زودتر از پیری اتفاق بیفتد. غیرازافزایش سن، دلایل دیگری نیز در سفید شدن مو دخیل است. مهمترین مساله در سفید شدن مو، ژنتیک افراد است. کسانی که بطور ژنتیکی در پوستشان تولید ملانوسیت کمتر است، سفید شدن مو را زودتر تجربه می کنند.  استرس و فشار عصبی می تواند بر سفید شدن مو تاثیرگذار باشد. استرس در افراد باعث تولید رادیکال های آزاد در فولیکول مو شده و عملکرد تولید ملانین را مختل می کند که این امر سفید شدن مو را به دنبال دارد. رنگ ها و مواد شیمیایی که برای مراقبت و زیبایی موها به کار می روند، نقش زیادی در آسیب به آن و بخصوص سفید شدن موها دارند. عوامل دیگری از قبیل آلودگی هوا و مصرف دخانیات و الکل نیز در طولانی مدت باعث سفید شدن موها می شود.

کمبود ویتامین های گروه B بخصوص ویتامین B12 نیز می تواند باعث از دست رفتن ملانوسیت ها و سفید شدن موها شود. بعضی از بیماری ها از جمله کم کاری تیروئید اثرات نامطلوبی بر روی سلامت موها، از جمله سفید شدن مو دارد. برای درمان سفیدی مو بهتر است دلیل اصلی آن مشخص شود. بدین ترتیب با درمان بیماری و مصرف ویتامین های مربوط به ساختار مو مانند ویتامین B12 می توان از شر موهای سفید خلاص شد. همچنین سبک زندگی سالم و استفاده از آنتی اکسیدان ها در رژیم غذایی روزانه می تواند با جلوگیری از تولید رادیکال های آزاد و بهبود عملکرد ملانوسیت ها، از سفید شدن موها در سنین جوانی پیشگیری کند.

موخوره

موخوره یکی دیگر از مشکلات رایج موی سر است که لایه ی محافظ مو در فیبرهای انتهایی مو از بین رفته و موجب دوشاخه شدن آن می شود. موخوره علل متفاوتی دارد که همگی باعث ضعیف شدن لایه ی پروتئینی ضخیم مو می شوند و مو را شکننده و آسیب پذیر می کنند. در ادامه به علل اصلی ایجاد موخوره می پردازیم:
استفاده ی بیش از حد از سشوار و اتوی مو که باعث آسیب جدی به فولیکول های مو می شود یکی از علل اصلی موخوره است. همچنین استفاده از محصولات مراقبتی و بهداشتی مو که استانداردهای لازم را نداشته و کیفیت کمی دارند از قبیل تافت، ژل، شامپو و …باعث دوشاخه شدن مو و موخوره می شوند. کسانی که بیش از حد در مقابل نور خورشید قرار می گیرند و پوشش مناسبی برای موهایشان ندارند، به مرور زمان دچار موخوره می شوند. زیرا علاوه بر نور خورشید، آلودگی هوا و مواد شیمیایی باعث از بین رفتن لایه ی محافظتی مو و دو شاخه شدن موها می شود. شانه کردن غیر اصولی مخصوصا زمانی که موها خیس است، از دیگر دلایل ایجاد موخوره می باشد. برای درمان موخوره علاوه بر استفاده از روغن های گیاهی نظیر آرگان و نارگیل که باعث ترمیم و تغذیه ی موهای آسیب دیده می شود، استفاده از یک رژیم غذایی غنی از امگا 3 و ویتامین های گروه B،  A  و C برای پیشگیری از موخوره لازم است.

شوره ی سر

شوره ی سر یا سبوره یکی دیگراز مشکلات موی سر است که همراه با خارش و پوسته ریزی سر بوده و معمولا در موهای چرب بیشتر اتفاق می افتد. علت اصلی شوره ی سر دقیقا مشخص نیست ولی ممکن است به دلیل تغذیه ی نادرست، مشکلات هورمونی، تعریق زیاد، استفاده از محصولات مراقبتی نامناسب ایجاد شود. گاهی اوقات دلیل ایجاد شوره ی سر وجود بعضی از میکروارگانیسم ها بر روی پوست سر است که به دلیل تجزیه ی بیش از حد سلول های پوست سر سبب ایجاده شوره در سر می شوند. برس زدن مرتب موها در درمان شوره ی سر اهمیت زیادی دارد. بطوریکه باعث تسریع جریان خون شده و با تغذیه ی بیشتر سلول ها از تخریب و تجزیه ی سریع آنها جلوگیری می کند. رژیم غذایی مناسب که در آن از چربی و قند کمتر و میوه و سبزیجات بیشتراستفاده شده است، می تواند در درمان شوره ی سر بسیار موثر باشد. همچنین با استفاده از شامپوهای ضد شوره به جای شامپوهای معمولی درمان شوره ی سر به راحتی میسر می شود.

 از این رو شرکت سلامت اندیشان زربین توس برای حل این مشکل شامپو ضد شوره حاوی رزماری را با خاصیت قارچ کشی از رشد مخمرها و در نتیجه از ایجاد شوره سر پیشگیری و شوره سنگین سر را از بین می‌­برد و با جلوگیری از اکسید شدن لیپیدها و پروتئین ها از پیری پوست سر ممانعت می نماید.این شامپو باعث تغییر و کیفیت رنگ در موهای رنگ شده نمی گردد و با ترکیبات گیاهی و ارگانیک از جمله کتیرا، ختمی سفید، بنفشه و خرفه باعث رفع التهاب و قرمزی پوست سر می­‌شود. این محصول فاقد مواد شیمیایی، صابونی و حساسیت زا می‌باشد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *