سلامت پوست

روش های طبیعی جوانسازی پوست و رفع چین و چروک

روش های طبیعی جوانسازی پوست و رفع چین و چروک

جوانی و زیبایی از نعمت های بزرگ خداوند هستند و چه خوب است که بتوانیم از این نعمت ارزنده به درستی مراقبت کنیم. همه افراد دوست دارند پوستی زیبا و بدون چین و چروک داشته باشند و روزی نیست که کسی برای درمان و داشتن پوستی جوانتر و شاداب تر به پزشکان متخصص مراجعه نکند. در این مقاله سعی بر آن داریم که شما را با راهکارهای جوانسازی پوست آشنا کنیم تا بیشتر از صورت زیبای خود لذت ببرید و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید:

با پیشرفت علم و تکنولوژی، روش های فراوانی برای جوانسازی پوست ابداع شده است. از تزریق ژل و بوتاکس گرفته تا جراحی های کوچک و بزرگ. در این مقاله تنها به روش های طبیعی پرداخته و در مقالات بعدی این روش ها را معرفی می کنیم.

پوست خود را از آلودگی ها پاک کنید

پوست صورت و دستها در طول روز در معرض آلودگی های مختلف قرار می گیرد. از آلودگی های محیطی گرفته تا آلودگی ناشی از مصرف لوازم آرایشی. بهتر است قبل از رفتن به رختخواب پوست خود را از هرنوع آلودگی پاک نموده و سپس بخوابید. به این منظور پیشنهاد می شود به جای استفاده از صابون های شیمیایی و حاوی سورفاکتانت از ژل های شستشو و یا شوینده های ملایم استفاده کنید. زیرا استفاده طولانی مدت از مواد شوینده ی صابونی می تواند باعث از بین رفتن چربی های مفید پوست شده و خشکی پوست و ایجاد چین و چروک های ریز را به همراه داشته باشد.

کلاژن سازی را در پوست خود تقویت کنید

یکی از عناصر موثر در جوانی و سلامت پوست، پروتئین کلاژن است. کلاژن عامل پیوستگی و چسبندگی در قسمت های مختلف و به ویژه پوست می باشد. این فاکتور استحکام و انعطاف پوست را تضمین نموده و به خاصیت کشسانی آن کمک می کند. این پروتئین بطور طبیعی در پوست ساخته شده ولی با افزایش سن از ساخته شدن آن در بدن کاسته می شود. کارشناسان و متخصصان تغذیه معتقدند که یک رژیم غذایی متعادل شامل چربی های سالم، پروتئین های کم چرب و میوه و سبزیجات می تواند کلاژن سازی را در بدن تحریک و تقویت کند. فلفل دلمه ای قرمز، گوجه فرنگی، ماهی سالمون، بوقلمون کم چرب، تخم آفتابگردان و مغز های آجیلی منابع خوبی از کلاژن هستند و اگر در رژیم غذایی روزانه قرار بگیرند تا حدی زیادی از پیری پوست جلوگیری نموده و به پوست شادی و طراوت می بخشند.

ورزش را فراموش نکنید

ورزش روزانه باعث افزایش جریان خون شده و اکسیژن رسانی را به داخل بافت ها و اندام های بدن بیشتر می کند. ورزش همچنین باعث افزایش متابولیسم بدن شده و اندروفین خون را بالا می برد. اندروفین آزاد شده استرس را کاهش داده و ریلکسی و آرامش را به تمام اندام های بدن و پوست هدیه می دهد. با ورزش خروج مواد زاید از بدن تسریع شده و با این روش بدن از سموم مختلف پاکسازی می شود. با دفع سریعتر مواد زاید جوانسازی پوست تحریک شده و به کاهش چین و چروک کمک زیادی می کند.

رفع چین و چروک پوست

آبرسانی پوست را در اولویت قرار دهید

هیچ گاه اجازه ندهید پوست شما دچار خشکی شود. با آبرسانی پوست، جوانی و شادابی را به پوست خود هدیه دهید. با استفاده از کرم های مرطوب کننده می توانید مانع از دست دادن آب پوست خود شوید. نوشیدن روزانه 8 لیوان آب می تواند شادابی پوست شما را تامین کند. یکی دیگر از روش های طبیعی آبرسانی استفاده از بخور مناسب بصورت هفتگی است. گنجاندن دانه های لعابدار از قبیل تخم شربتی، خاکشیر و اسفرزه در رژیم غذایی روزانه می تواند آب میان بافتی را در بین سلول های پوستی به مدت بیشتری در خود نگه دارد.

ضد آفتاب را هرگز فراموش نکنید

نور آفتاب به دلیل داشتن اشعه های مضر مسئول بیش از 90 درصد پیری های زودرس پوست است. ضد آفتاب های با کیفیت حاوی فیلترهای فیزیکی و دی اکسید تیتانیوم و اکسید زینک بوده و از نفوذ طیف وسیعی از اشعه های مضر به داخل پوست جلوگیری می کند. مصرف ضد آفتاب فقط مخصوص تابستان نبوده و باید در تمام فصول سال و حتی روزهای ابری از آن برای پوشش پوست خود استفاده کنید.

ماساژ صورت را دست کم نگیرید

ماساژ می تواند با افزایش جریان خون کلاژن سازی را تحریک نموده و ماهیچه های صورت را قوی تر کند. ماساژ صورت برای همه سنین می تواند مفید باشد اما در سنین بالای سی سال تاثیر آن چشمگیرتر است. ماساژ در طی دوره های منظم از افتادگی پوست جلوگیری نموده و می تواند پوست را محکم کرده و به سمت بالا بکشد. ماساژ باعث کاهش انقباضات عضلانی پوست شده و چین و چروک های ریز را کاملا محو می کند.

مواد غذایی ضد پیری پوست را بشناسید

رژیم غذایی مناسب نقش موثری در جوانی و شادابی پوست شما دارد. یک رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان ها، چربی های سالم، آب و مواد مغذی می تواند نقش موثرتری از لوسیون ها و کرم های گرانقیمت در جوانسازی پوست دارد. در این میان می توان به فلفل دلمه ای قرمز، آووکادو، زغال اخته، کلم بروکلی، اسفناج و آجیل ها و مغزها اشاره کرد.

از بین بردن سلول های مرده با سایش پوست از طریق روش های مکانیکی

در گذشته افراد جامعه برای تمیز کردن پوست خود و به اصطلاح لایه برداری از کیسه و سفیداب در حمام استفاده می کردند. این عادت بسیار خوب در آنها در حقیقت موجب تحریک کلاژن سازی پوست و همچنین از بین بردن سلول های مرده می شد. با این روش لایه برداری خفیفی بر روی پوست انجام شده و اکسیژن رسانی به پوست بهتر صورت می گرفت. بعضی از دستگاه های امروزی مانند میکرودرم ابریشن، از مکانیسمی شبیه کیسه کشیدن و سفیدآب برای جوان سازی پوست استفاده می کنند. در این روش، کریستال های اکسید آلومینیوم با فشار برروی پوست پاشیده شده و توسط همین دستگاه مجددا تحت مکش قرار می گیرد. این پاشیدن با فشار کریستال هایی مثل اکسید آلومینیوم همراه با فشار منفی به وجود آمده توسط این دستگاه به پوست باعث لایه برداری پوست و تحریک کلاژن سازی پوست می شود. این روش همچنین به افزایش نفوذ داروهای موضعی توسط بیمار نیز کمک شایسته ای می کند.

استفاده از روغن های گیاهی مناسب پوست

روغن جوجوبا یکی از بهترین روغن ها برای زیبایی و سلامت پوست است؛ روغن جوجوبا منبع بسیار غنی از ویتامین e است که این ویتامین کمک به کاهش چین و چروک های پوست می کند. این روغن دارای خواص ضد باکتریایی بوده و مانع از رشد جوش و یا زخم بر روی پوست می شود و منجر به شادابی، جوانی و سفت تر شدن پوست خواهد شد. از لحاظ شیمیایی، این روغن یک مایع مومی اشباع نشده با استرها و اسیدهای چرب است، که در سبوم (روغن پوست) انسان نیز موجود است. به عبارت دقیق‌تر، این سبزی و سبوم از نظر ترکیب شبیه هم هستند. این روغن به راحتی از طریق پوست جذب می‌شود، و به ندرت منجر به آلرژی می‌شود. از این رو، روغن جوجوبا یک مرطوب کننده استثنایی و نرم کننده‌ای خوب برای پوست است.

استفاده منظم از این روغن خاصیت تسکین دهنده و حفاظت از پوست در برابر آلودگی‌های محیط دارد. روغن بابونه خاصیت ضد چروک، ضد آکنه و درخشندگی برای پوست دارد. بابونه که منبع عالی آنتی اکسیدان‌هاست با رادیکال‌هاي آزاد در بدن که به سلول‌هاي پوست آسیب می زنند مبارزه کرده و از بروز آن پیش گیری می کند.بابونه میتواند بازسازی بافت و سلول‌هاي پوست را تسریع کند، حفره‌هاي پوست را ببندد و پروسه‌ي پیری را کُند کند.روغن جوانه گندم از قسمت میانی و هسته جوانه گندم به دست می آید. این روغن فواید و خواص زیادی دارد. روغن جوانه گندم دارای خاصیت های  آنتی اکسیدانی می باشد. وجود این مواد موجب می شود تا با پیری پوست مقابله نماید. این روغن در نهایت موجب می شود تا جریان خون تقویت شود و در نهایت به سلامت پوست کمک می کند.

کرم جوجوبا محصول شرکت سلامت اندیشان زربین خاصیت موثر و ویژه‌ای در از بین بردن و کاهش چین و چروک پوست صورت دارد. در فرمولاسیون این کرم از هیچگونه مواد شیمیایی و نفتی مانند پارافین و وازلین استفاده نشده است. این محصول حاوی روغن جوجوبا و روغن جوانه گندم و روغن بابونه می‌باشد که با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین روش‌های علمی فرآوری گردیده است. کرم جوجوبا دارای مواد حیاتی، پروتئین‌ها، آنزیم‌ها و انواع ویتامین‌ها برای پوست می‌باشد که باعث افزایش میزان کلاژن پوست و مبارزه با چین و چروک و پیری پوست می‌شود. روغن جوجوبا از دانه‌های گیاه جوجوبا استخراج می‌گردد، این گیاه در جنوب غربی ایالات متحده رشد می‌کند . شکل خالص روغن این گیاه به رنگ مایع طلایی روشن می‌باشد که منبعی غنی از ویتامین E ،B و مس و روی است. ترکیبات مغذی این کرم باعث شده است تا به عمق منافذ پوست نفوذ کرده و با آبرسانی و تعدیل رطوبت پوست، چین و چروک و خطوط صورت را کاهش دهد و باعث به تعویق انداختن پیری پوست گردد. این کرم برای انواع پوست‌ها مخصوصا افرادی که در مناطق دارای آب و هوای خشک زندگی میکنند مناسب می‌باشد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *