زیبایی عمومی

روغن جوانه گندم معجزه ای برای زیبایی

روغن جوانه گندم معجزه ای برای زیبایی

جوانه گندم

غلات بخش زیادی از غذای انسان را تشکیل می دهد و در کنار آن جوانه ی غلات منبع غنی از املاح و ویتامین های مورد نیاز بدن به شمار می رود. جوانه غلات سرشار از ویتامین های ضروری و غیر ضروری بوده و سرشار از املاح معدنی است. جوانه گندم در حقیقت جنین یا رویان گندم است که در قسمت میانی گندم قرار دارد. جوانه گندم قلب یا هسته ی گندم را تشکیل می دهد که سرشار از مواد مغذی است. جوانه گندم علاوه بر هسته دارای سبوس و آندوسپرم نیز میباشد. در کشور ما مصرف جوانه گندم قدمتی دیرینه دارد و بخشی از آیین سنتی ما را تشکیل می دهد. جوانه گندم نماد برکت و ثروت بوده و هر سال در آغاز فصل بهار در سفره ی هفت سین قرار می گیرد.

خواص جوانه گندم به مراتب بیشتر از دانه گندم است زیرا زمانی که گندم جوانه می زند تغییرات شیمیایی زیادی در آن اتفاق می افتد و بطور قابل ملاحظه ای املاح و ویتامین های آن افزایش می یابد. با شروع جوانه زدن، نشاسته ی موجود در دانه گندم به وسیله ی آنزیم آمیلاز شکسته شده و به قندهای ساده ای همچون گلوکز و ساکارز تبدیل می شود. جوانه گندم دارای ترکیباتی مانند ویتامین A ،B1 ،B6 ،B12 ،E، اسید فولیک، کلسیم، فسفر، روی، ید، سلنیوم و منیزیم نیز می باشد که اگر به اندازه ی کافی رشد کند، به راحتی قابل دسترس است. علاوه بر املاح معدنی و ویتامین ها، جوانه گندم سرشار از پروتئین، فیبر و چربی های سالم است. بنابراین با توجه به مطالب گفته شده مصرف آن برای بدن شما ضروری و غیر قابل اجتناب است.

خواص روغن جوانه گندم

خواص روغن جوانه گندم

روغن جوانه گندم از روغن های بسیار سبک است و از جوانه دانه های گندم به دست می آید و به دلیل مغذی بودن کاربردهای زیادی در حوزه ی سلامت و درمان دارد. اسیدهای چرب ضروری موجود در این روغن گیاهی شامل اسید لینولئیک، اسید پالمتیک و اسیدهای چرب استئاریک است که به طور کلی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. جوانه گندم به طور تقریبی 30 درصد پروتئین دارد که باعث بازسازی آسیب های بافتی و بهبود رشد بافت می شود. جوانه گندم منبع غنی از کربوهیدرات بوده و با داشتن اکتاکوزانول که نوعی الکل اشباع است به افزایش سطح انرژی عضلانی کمک می کند. از این رو افرادی که دچار خستگی های مفرط می شوند و در طول روز احساس ضعف می کنند می توانند از این روغن استفاده کنند.

روغن جوانه گندم حاوی درصد بالایی از اسیدهای چرب امگا 3 است که باعث تقویت سیستم عصبی بدن شده و آنتی اکسیدان های موجود در آن باعث تقویت حافظه و افزایش تمرکز می شود. اسیدهای چرب مفید که در روغن جوانه گندم وجود دارند به افزایش گردش خون کمک نموده و سطح کلسترول خون را به میزان زیادی کاهش می دهند. از این بیماران قلبی و کسانی که از کلسترول بالا رنج می برند می توانند از مزایای این روغن بهره ببرند. روغن جوانه گندم علاوه بر اسیدهای چرب مفید و پروتئین، حاوی املاح معدنی نظیر منیزیم نیز می باشد. منیزیم موجود در روغن جوانه گندم باعث تنظیم قند خون شده و سطح هورمون انسولین را در بدن کنترل می کند. بنابراین افراد دیابتی و کسانی که در معرض قندخون قرار دارند می توانند روغن جوانه گندم را در رژیم غذایی خود قرار دهند. روغن جوانه گندم به دلیل داشتن اسیدهای چرب مفید باعث افزایش سوخت و ساز چربی های اشباع شده و بدین ترتیب از ذخیره ی چربی و انباشته شدن آن جلوگیری می کند.

بنابراین مصرف این روغن می تواند برای کسانی که از چاقی رنج می برند موثر باشد. البته لازم به ذکر است که مصرف بیش از حد این روغن می تواند عوارضی به همراه داشته باشد. روغن جوانه گندم ممکن است باعث کاهش شدید سطح فشار خون و قند خون شده و بروز مشکلاتی مانند تحریکات پوستی را به همراه داشته باشد. بنابراین بهتر است مصرف آن در حد متوسط انجام شود.

خواص روغن جوانه گندم برای مو و پوست

خواص روغن جوانه گندم برای مو

استفاده از روغن های گیاهی برای سلامت پوست و مو، اگر چه یک روند دیربازده و طولانی مدت است اما نتایج شگفت انگیز و ماندگاری را به همراه دارد. اسیدهای چرب موجود در روغن جوانه گندم کاملا مشابه اسیدهای چرب پوست سر بوده و به راحتی جذب پوست می شوند. روغن جوانه گندم حاوی اسید لینولئیک و اسید پالمیک بوده و آنتی اکسیدان های موجود در آن می توانند از تشکیل رادیکال های آزاد در پوست سر جلوگیری نموده و با ممانعت از تغییر pH پوست از خشکی و شکنندگی موها پیشگیری کنند. این روغن بلافاصله پس از جذب شدن آثار مرطوب کنندگی و احیاکنندگی خود را بر روی موها آشکار می سازد.

روغن جوانه گندم حاوی ویتامین های A ،D و E بوده و با تقویت و تغذیه ی فولیکول مو باعث درخشندگی موها می شود. از آنجایی که این روغن حاوی مقدار زیادی از ویتامین های گروه B است، برای درمان ریزش مو کاربرد زیادی دارد. ویتامین B موجود در روغن جوانه گندم باعث تحریک رشد سلولی سلول های فولیکول مو شده و باعث تقویت پیاز مو و فیبر مو می شود. علاوه بر این پروتئین ها و فیبرهای موجود در روغن جوانه گندم از پوست سر محافظت نموده و با تنظیم pH پوست، و دفع سلول های مرده پوستی به تقویت مو و رویش مجدد موها کمک می کند. روغن جوانه گندم خاصیت ضد باکتریایی و ضد عفونی کنندگی داشته و با جلوگیری از رشد میکروارگانیسم ها بر روی پوست سر، شوره ی سر را درمان می کند. این روغن همچنین می تواند بیماری های قارچی پوست سر را نیز درمان کند. بدین منظور استفاده از روغن جوانه گندم قبل از حمام بر روی پوست سر توصیه می شود.

خواص روغن جوانه گندم برای پوست

روغن جوانه گندم تاثیر زیادی در سلامتی و زیبایی پوست دارد و از این رو می تواند در فرمولاسیون فراورده های مراقبتی پوست به کار گرفته شود. این روغن به راحتی جذب پوست شده و آن را هیدراته می کند. روغن جوانه گندم سرشار از ویتامین های A، B، D، E بوده و با داشتن آنتی اکسیدان ها لکه های پوستی و چروک ها را درمان می کند. روغن جوانه گندم با تحریک کلاژن سازی و افزایش گردش خون می تواند به دنبال بازسازی سریع سلول های پوستی، پیری پوست را تا حد زیادی به تعویق بیندازد. روغن جوانه گندم با ممانعت از تشکیل رادیکال های آزاد در سلول های پوستی، باعث جوانسازی پوست شده و پوست را در برابر شرایط محیطی نامطلوب مانند اشعه های مضر آفتاب، محافظت می کند.

روغن جوانه گندم به دلیل داشتن میزان بالایی از توکوفرول دارای اثرات ضد التهابی بوده و از طریق اسیدهای چرب مفید می تواند در درمان مشکلات و بیماری های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس به کار گرفته شود. روغن جوانه گندم به دلیل داشتن ویتامین E بالا، در بازسازی سلول های پوستی و ترمیم آسیب های بافتی بسیار موثر بوده و از این رو می تواند در فرمولاسیون پمادهای زخم به کار رود. این روغن گیاهی حاوی ویتامین C بوده و در محصولات پوستی ضد لک کاربرد زیادی دارد. کرم مرطوب کننده گیاهی محصولی از شرکت سلامت اندیشان زربین توس می‌باشد. این کرم با استفاده از مواد ارگانیک و گیاهی، سرشار از انواع ویتامین‌های لازم و ضروری برای حفظ رطوبت و چربی پوست شما می‌باشد و درعین حال در متعادل کردن چربی پوست و نوسازی و بازسازی بافت پوست تاثیر بسزایی دارد. در ترکیبات این کرم به هیچ وجه از پارابن و مواد نفتی و شیمیایی استفاده نشده زیرا اینگونه مواد در کرم‌های شیمیایی باعث بوجود آمدن آکنه و تیرگی پوست می‌گردند. این کرم با ایجاد یک لایه نازک محافظ بر روی پوست قادر است رطوبت را درلایه‌های گوناگون پوست حفظ کرده و درجوانسازی و شفافیت پوست کمک زیادی می‌کند.

کرم مرطوب کننده شرکت سلامت اندیشان میتواند زیر ساز کرم‌های آرایشی و بهداشتی استفاده گردد. قابلیت برجسته این کرم در تامین رطوبت پوست همراه با ویژگی‌های نرم کننده خنک‌کننده، آرامش بخش و مغذی همچنین خواص ویژه روغن آفتابگردان و روغن جوانه گندم برای پوست موجب شده تا فرمول این کرم مرطوب‌کننده منحصر به فرد باشد. روغن جوانه گندم در فرمولاسیون کرم های دیگر مانند کرم سیب زمینی، ضد آفتاب نیز به کار رفته است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *